|
|
|
|
KALEJDOSKOP ZAJĘĆ |
 |
Na przestrzeni 10 lat realizacji naszego programu uruchomiono cały wachlarz różnorodnych zajęć pozalekcyjnych :
- zajęcia sportowe ( w tym np. sekcja UNI – HOCK’a, sekcja siatkówki, )
- zajęcia taneczne ( w tym sekcja break dance)
- zajęcia informatyczne
- zajęcia interaktywne
- przedmiotowe koła ratunkowe
- zajęcia terapeutyczne ( w tym korekcyjno - kompensacyjne)
- zajęcia pedagogiczne
Uruchamiając powyższe typy zajęć kierowaliśmy się nie tylko dostrzegalnymi potrzebami uczniów (np. pomoc w nauce, wsparcie
i oddziaływanie pedagogiczno – psychologiczne), ale również ich zainteresowaniami oraz tym, co lubią robić. Mając na względzie realizację - zawartego w celach programu –
postulatu atrakcyjności naszej oferty adresowanej do uczniów staraliśmy się „być na fali” i podążać za nowościami sportowymi, kulturalnymi czy plastycznymi .
Poza programowymi zajęciami odbywającymi się na terenie szkoły, w ramach programu zostały zorganizowane dodatkowe imprezy oraz wyjazdy kulturalne i sportowo - rekreacyjne, np.
- wycieczki terenowe : Kraków, Ustroń (Czantoria), Bielsko - Biała (Klimczok, Szyndzielnia), Wisła ;
- wyjścia do kina (Helios, Cinema City);
- wyjazdy do ZOO i Wesołego Miasteczka w Chorzowie ;
- Kulig w Zielonej
- wyjazdy do Parku Wodnego w Tarnowskich Górach oraz Parku Wodnego „NEMO” w Dąbrowie Górniczej;
- zajęcia sportowe na ściance wspinaczkowej w sali AWF oraz na kręgielni;
- Wyjazdy do Parku Linowego „Palenisko” w Chorzowie
- wyjazd na spotkanie dla młodzieży z cyklu „Pedagogika Serca”;
- wyjazd na musical „Olivier Twist” w Teatrze Tańca i Rozrywki w Chorzowie
- wyjazd na warsztaty taneczne oraz warsztaty „Joga Śmiechu” w instytucji „Arsharter” w Krakowie
- Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” w Krakowie
- imprezy o charakterze integracyjnym :
- Wigilie grupowe, spotkania andrzejkowe, podchody.
Powyższe inicjatywy przyczyniły się do urozmaicenia i wzbogacenia oferty zajęć adresowanych do uczestników programu,
stwarzając zarazem sytuacje sprzyjające procesowi integracji uczniów w obrębie poszczególnych grup, jak również pomiędzy nimi.
Wspomniane wyjazdy i wycieczki były ponadto formą nagrody, za systematyczne i aktywne uczestnictwo uczniów w zajęciach, spełniając w ten sposób rolę czynnika motywującego.
|
 |
[ K. Kwaśna ] |
|
|
|
| |